27 Ocak 2014 Pazartesi

Çek Cumhuriyeti Vize Uzatma

Çek'e gelenler bilirler Çek Cumhuriyeti uzun dönem vizeyi önce 6 aylık veriyor. Eğer daha fazla kalmak istiyorsanız buraya geldikten sonra vizenin bitmesine en geç 15 gün kala vize uzatma talebinde bulunmanız gerekiyor.

Çek Cumhuriyeti evet çok iyi hoş, her yere yakın ama vize alması ayrı dert uzatması ayrı dert. Benim de vizem 1 Mart'ta dolacağı için 22 Nisan'a kadar olan dönem için vizemi uzatmam gerekiyordu. Mentorumun eşi yabancılar polisine gidip gerekli belgelerin neler olduğunu öğrenmiş ve benim için başvuru formu almış geçen hafta. Ben de istedikleri belgeleri tamamlayıp bugün vize uzatma için başvuruda bulundum. Gereken belgeleri de size yol göstermesi açısından yazıyorum çünkü buraya gelmeden bazılarını yanınıza almanız gerekiyor. Tekrar Türkiye'ye dönmek sıkıntı olabilir :)

-Türkiye'de vizeye başvuru esnasında teslim ettiğiniz bütün belgelerin fotokopileri (Orijinallerini konsolsoluğa teslim ettim dersiniz problem çıkarırlarsa)

-Kaldığınız yer ile ilgili belge

- Kalma amacınız (örneğin ben öğretmen olarak çalıştığıma dair okuldan belge aldım.)

-Yaşam masraflarınızı nasıl karşıladığınız (hibe belgesi oluyor genelde )

-Sigorta

-Doldurulmuş başvuru formu (bu formu yabancılar polisinden temin ediyorsunuz.)


Bunlarla gittiğinizde bir sıkıntı çıkmıyor. Ama tabii ki bunlar Ostrava polisinin istedikleriydi. Şehre göre değişiyor mu bilmiyorum.

Şimdiden kolay gelsin diyorum :)

6 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Daha bugün vizemi aldım ve 6 ay olduğunu görünce ne yapacağımı şaşırmıştım.Ancak uzatabiliyor olduğumuzu görmek rahatlattı.Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Sadece 3 gün uzatmak için yine aynı şeyleri mi yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  4. Verdigin bilgi icin cok tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  5. Hibe belgesinin çekçe çevirisi gerekli mi birde sigorta yine 6 aylık mı yapılacak şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Hibe belgesinin çekçe çevirisi gerekli mi birde sigorta yine 6 aylık mı yapılacak şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil