5 Temmuz 2013 Cuma

Pasaport ve Vize alacaklara küçük tavsiyeler

Ben prosedürler ve evraklar arasında kaybolmuş bir Comenius asistanı olarak size birkaç küçük tavsiye vermek istiyorum.

Öncelikle gittiğiniz kurumlarda kimse Comenius programının ismini duymamış olacağı için size işinizi kolaylaştırıcı belgeler (pasaport harç muafiyeti, TR/CZ 111 belgesi vb.) vermemekte direneceklerdir. Yılmayın, pes etmeyin onlara inatla bu programın Bakanlığa bağlı bir Avrupa Birliği programı olduğunu bizim de bu haklardan yararlanabileceğimizi anlatın, belgelerinizi gösterin hala ikna olmazlarsa Bakanlığı arayıp sormalarını isteyin.

Örneğin ben şu sıralar Türkiye ve Çek Cumhuriyeti arasında yapılan bir anlaşma gereğince alabileceğim TR/CZ 111 belgesini almanın savaşını veriyorum. Bu belgeyi alırsam 430 euroluk seyahat sağlı sigortasını ödemekten kurtulacağım. ( Onu da diğer yazılarımda detaylıca anlatırım almayı başarırsam :)

Diğer bir hakkınız ise harçsız pasaport. Ben ODTÜ'nün çok iyi çalışan öğrenci işleri ofisi sayesinde hiç sıkıntı çekmeden bu belgemi aldım. Ancak başka üniversitedeki arkadaşlarım Comenius'un ne olduğunu görevli memura açıklamak için çok çabaladılar. Bu belgeyi almak için yapmanız gereken;

1) Kabul mektubunuz ve dilekçenizle birlikte öğrenci işlerine gitmek
2) Aldığınız belgeyi Gelir İdaresinde onaylatmak
3) Onaylı belgenizle Emniyet Müdürlüğüne gidip sadece defter bedeli ödeyip pasaportunuzu almak.

Dilekçe örneğine buradan ulaşabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder