8 Temmuz 2013 Pazartesi

Çek Cumhuriyeti vizesi için gerekli belgeler

Uzun dönem Çek vizesi için gerekli belgeleri Comenius Assistanları da aynı Erasmus öğrencileri gibi hazırlıyor.

Size tavsiyem pasaportunuzu aldığınız gibi vize randevunuzu da alın. Çünkü konsolosluk randevuyu 1 ay sonraya veriyor genelde. Ve ikametinizin bağlı olduğu ilden almayı unutmayın randevunuzu.

1) Apostil mühürlü sabıka kaydı ( Ben Ankara Adliyesi'nden almıştım. Apostili ayrıca belirtmeniz gerekiyor yoksa vermezler.

2) Invitation letter ( Çek'teki okulunuzdan ve orijinal dilinde, okulun antetli kağıdına olması gerekiyor)

3) Confirmation of accomodation  ( mentorunuz sizin kalacağınız yeri ayarladıktan sonra bunu belgelendirip size orijinal dilinde göndermeli)

4) UA'nın vereceği kabul kağıdı

5) Ua'nın vereceği vize kolaylaştırıcı belge ( bunu ingilizce veriyorlar ancak siz türkçesini de isteyin Çekçeye çeviri yapılırken daha ucuz oluyor )

6) Pasaport

7) 1,4 ve 5 evrakların Çekçeye tercüme ettirilip noterden onayının alınması gerekiyor. ( Ben bu işlemi yaptırdığımda nerede ve kaç liraya yaptırdığımı paylaşırım. )

8) Ve bütün bu belgelerin birer adet fotokopisi

1 yorum:

  1. Merhaba,
    Yakın zamanda uzun dönem vizeye başvurcağım Çek Cumhuriyeti için. Sabıka kaydımı ben de Ankara adliyesinden aldım. Verdiğiniz dilekçenin arkasına basıyorlar sabıka kaydını, bir sorun olmuş muydu bununla ilgili? Bir de doğum tarihi ve yeri önemli dedikleri için ona çok dikkat ettim ama bu sefer de TC no yazılmamış belgeye, genel format bu sanırım. Hatırlıyor musnuz böyle bir durum? Sorun yaratmıyorsa tekrar gidip zaman harcamak istemiyorum da. Teşekkürler şimdiden:)

    YanıtlaSil